Zeven meren route en San Martin de los Andes

Eindelijk, het was inmiddels al ongeveer half 12, konden we dan toch uit Bariloche vertrekken. Eerst richting Villa de La Angostura, ongeveer 85 km. We wilden proberen dat te halen, maar of dat zou lukken hing natuurlijk voor een groot deel van de weg af. Het enige dat we wisten was dat het asfalt is.

De route bleek erg mooi te zijn. Eerst vrij vlak, maar later heuvelachtiger. Weer langs meren, maar ook een stuk door een vrij dorre omgeving. Een heel verschil met de andere kant van het meer waar Llao Llao is. Villa de La Angostura hebben we gehaald en ook mooi op tijd. Het was dus een goede fietsdag.

Het dorpje was erg leuk, een beetje een wintersport sfeertje. Veel winkeltjes, restaurantjes en terrasjes. Ook is daar Tinto Bistro, het restaurant dat van Maxima haar broer schijnt te zijn.

De volgende dag weer verder voor een 2-daagse tocht over de zevenmeren route. Het begin ging erg goed; mooi asfalt maar wel veel korte, steile heuveltjes. Na 27 km was het over met de pret; vanaf daar waren bezig de weg te asfalteren. Dat betekende ongeveer 30 km slechte onverharde weg door een niet heel interessante omgeving. Weer even terug op de Carretera Austral. En het was er super stoffig! Het duurde niet lang voor we al weer onder het stof zaten.

Op het laatst mogelijke moment kwamen we Gijs en Karen toch nog tegen. Zij hadden vanaf de Carretera Austral een andere route genomen dan wij en kwamen nu vanuit het noorden om hun tocht in Bariloche te eindigen. Maar ook op de zeven meren route gingen zij op een gegeven moment een andere kant op. Net voor zij af zouden slaan kwamen we ze tegen, wat een toeval! We hebben verhalen uitgewisseld, maar op een gegeven moment was het toch tijd om afscheid te nemen en verder te gaan. Zij richting Bariloche, vanwaar ze de bus wilden nemen naar Buenos Aires en wij richting San Martin de los Andes.

Iets verder dan halverwege gekampeerd aan een meer, zodat we de volgende dag nog maar 45 km hoefden naar San Martin de Los Andes, waarvan de laatste 15 km afdalen.
Het laatste stuk naar San Martin was super. Het ging eerst wel weer een heel stuk omhoog, maar de omgeving was weer mooi en er waren mooie uitzichtpunten. En inderdaad, de laatste ongeveer 15 km was afdalen! Op een gegeven moment kregen we een heel mooi uitzicht op het dorp. Het ligt heel mooi aan het eind van een meer, tussen de bergen en heuvels.

San Martin de los Andes

Afbeelding 9 van 9

Voor we op zoek gingen naar het huis van Harry en Ivana, waar we zouden overnachten, hebben we eerst wat gegeten in een restaurantje aan het strand. Lekker in de zon gezeten. Toen op zoek naar het juiste adres en na een tijdje gevonden. ’s Avonds nog even het dorp in geweest. Het is een erg leuk dorp met een hele leuke sfeer. Heel veel winkeltjes, ook veel fietsenwinkels.

Vrijdag geprobeerd de ritsen in de tent te krijgen en het is gelukt! Alleen hadden we geen zin te proberen om het uiteinde van de rits weer vast te naaien. De stof was best dik en om dan te gaan prutsen met naald en draad, daar hadden we geen zin in. De tent dus weg gebracht om het weer vast te laten naaien. Weer even het dorp ingegaan en bij de winkeltjes gekeken, alleen de meesten waren dicht omdat het siësta was. Dus toen maar even wat gedronken in het zonnetje, op een terrasje.

De volgende dag zijn we weer verder gegaan, naar Junin de los Andes. Harry en Ivana verwachtten nog andere mensen en wij moesten toch ook maar weer verder. En Junin was maar 40 km fietsen. We hebben dus rustig aan gedaan en zijn pas om een uur of 12 vertrokken. Vanuit het dorp ging de weg eerst een stuk omhoog en later nog een keer, maar verder was het eigenlijk alleen maar vlak en/of afdalen. Heerlijk, ook omdat we wind mee hadden. Tot de laatste 10 km, toen kregen we de storm recht in ons gezicht. Maar we hoefden niet zo ver meer, gelukkig. In Junin de camping opgezocht die Harry ons had uitgelegd en gevonden.

Eén gedachte over “Zeven meren route en San Martin de los Andes

1. Hoi,
    Fijn dat het na het gedoe bij de douane toch nog is gelukt met de ritsen, het is te hopen dat ze nu goed blijven werken. Het was zeker wel lekker in een hotel te zitten met al dat lekkere eten, hebben jullie daar ook nog een La Linda wijn gedronken? Leuke foto’s jullie zien er goed uit. Harry en Ivana hebben een mooi huis, het is ook wel leuk om even in de bewoonde wereld te zijn en dat er fietswinkels waren, misschien had je nog wat nodig. Hopelijk blijft het weer goed.